Friday, September 18, 2009

过去.现在.未来.Past.Now.Future.

好多时候,好多的人,都想回到过去,
A lot of time, peoples think of return to the past,
或许是想寻回失去的亲人,失去的成就,失去的机会,失去的爱情,
Perhaps trying to locate lost loved ones, loss of achievements, lost of opportunities, lost of love,
就连歌手周杰伦都唱了那么一首《回到过去》。
Even the singers'sJay Chou also has a song called "return to the past."
而我当时,只想寻回失去的自己。
And, I was just trying to get back myself.
那个以前的我。。
That the old me.....
那年,我并没有失去的亲人,也没有可以失去的事业和成就,
That time, I have not lost loved ones, and there was no loss of career and accomplishments,
但却失去了那自信满满,乐观且勇往直前不畏挑战的自己。
But I lost my confidence, optimism, brave and the spirit of challenges for life.
我只想找回它。
I was just trying to get them back into my life.
不过,在寻找的过程中,我迷失了,也倦意了,放弃了。
Unfortunately, in the way of searching, I lost, and weariness, and give up.
任随着这份无奈,浑浑沌沌的过着颓废的日子。
Allowed myself live with the days of chaos and decadence,
什么都无所谓的自己,反正最想得到的总究得不到的。
I just let myself be like that since the things we wanted most always unattainable.
曾经以为,这样的自己没有人会察觉到,
Once though, there is nobody would realise of my changes,
毕竟面具戴久了, 戴多了,也就习惯了,分不出真伪了。
After all, wearing masks for a long time, you get used to, and no one is able to distinguish between the real and fake of a person.
直到相交多年的一位朋友珊珊问我:
Until one of my buddy asked me:
“你近来是不是发生了什么事?没办法解决也懊恼吗?总觉得你好像变得不一样了, 尤其是那随便面对生活的态度。”
"Any happened on you lately? still unable to find a solution and feel upset? I Always feel that you seem to have become different, and in particular those casual attitudes toward life."
一语惊醒梦中人啊!
To awaken a dreamer as me!
原来懂得用心的朋友,总会察觉到的,
and I only realised that the original friend is always aware of changes,
只是还不到那时候,他们是不会当着面问出个由来而已,
Is less than that time, they will never ask from us,
或许只是很体谅的怕我们难过,怕我们那很为难的样子。
Perhaps it is just a very sympathetic fear for our sad, afraid that we have a very difficult look.
其实没什么大不了的事情,就只是失去了一段感情,和那诚实的自己而已。
In fact, no big deal, actually I just lost a relationship, and my honestly.
我不能说他不曾带给我欢乐,但别忘了,欢乐和伤害永远是共存的。
I cannot say that he never give me the joy & happiness, but do not forget, joy and injury is always co-exist.
爱情,早就放下了,毕竟是自己的选择。
Love has long been put aside, after all, is my own choice.
但没自信的自己,总是质疑自己的自己,颓废的自己,
But the one of me who are no self-confident, always doubt on herself and decadent,
却遗留了下来。
are left unsolved.
所以有段时间,我好想回到过去。
Therefore, there is period of time, I wish to back in time badly.
直到我的朋友Jesper告诉我:
Jesper, my friend told me:
“没有人可以回到过去,就算让你找回过去的自己,但她还是有所不同了。改变了不见得是一件坏事。不管变得如何,总究还是你自己。以其寻寻觅觅过去的自己,还不如勇敢地去承认,去接受现在的自己,去认识她,让她变得更好。”
"Nobody can go back to the past, even if you back your past self, but she is somewhat different. Change is not necessarily a bad thing. No matter how it become, is still you. Instead of kept searching for the past of you, you should have to accept and understanding of the present and let her get better. "
可不是。一句简单的话语,足以让我醒觉。
A simple words, enough to let me wake up.
现在,我开始喜欢这个我了。
Now, I began to like this to me.
更喜欢现在的生活。
love my life now.
或许是因为真地的学会了放下过去的一切包括我自己。
Perhaps because really learned to let go of everything, including my own past.
朋友,总是在需要的时候,给了我这稍稍的惊喜。
Friends, always when needed, gave me a little surprise.
过去的我,都还给了回忆;
Over the past I have returned to the memories;
现在的我,还努力地在过着;
Now, I also worked in live;
至于未来,我也很期待。。
As for the future, I am also looking forward to. .
因为现在的自己,相信未来应该会更美好的。
Because of my life now, I believe the future should be in better shape.
珊珊,你察觉到了吗?我的转变。
Shanshan, do you noticed it? I changed.
那认真过活的我。
I live sober.

No comments: